שלומי אלישע על פינוי קהילת אומן: "30% מבני הקהילה תקועים"

אסתי פלד 1 Comment on שלומי אלישע על פינוי קהילת אומן: "30% מבני הקהילה תקועים"

סמנכ"ל הצלה אוקראינה מספר על הסעות חילוץ היהודים מאומן עם פתיחת המערכה ומשיב על האשמות נגדם כי חיכו לרגע האחרון, "הרשויות במדינה שידרו חוסן, בנוסף טיסות החילוץ דרשו 200$ יותר מהמחיר הרגיל". רוב הישראלים עברו למולדובה, "גם שם לא בטוח כבר והוכרז על מצב חירום". החיים כעת באוקראינה: "יש מחסני תחמושת באזור והוזהרנו לא להדליק אור בלילה"

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

סמנכ"ל ארגון 'הצלה' אוקראינה שלומי אלישע התראיין הערב (חמישי) ל"מהדורה המרכזית" בהגשת אבי מימרן שהפעיל את המערך של הוצאת קהילת אומן מאוקראינה ועדכן, "70% מהמשפחות מאומן פונו, עבדנו על התוכנית כחודש וחצי. נשארו עוד 170 בני אדם, כעת הבעיה העיקרית שנהגים לא מוכנים לנסוע ולקחת אותנו לגבול. גם אלו שמוכנים הם סוחטים אותנו בהרבה מאוד כסף".

על האשות של שזלזלו בבקשות של ישראל לצאת מהמדינה ורק כעת הם נזכרים אומר אלישע, "דבר ראשון באוקראינה נמצאים כאן קרוב ל-10 אלף איש, והם לא התפנו, שנית, יש כאן משפחות שמתגוררות באומן ויש להם שגרת חיים ושגרת קהילה, ואת רוב הדיווחים שלהם הם מקבלים מהגורמים המדיניים, והם שידרו סוג של חוסן כי לא רצו להכניס לפאניקה. אנשים באומן לא הסכימו לצאת בגלל שטיסות חילוץ גבו 500$ ולא 300$ כמו שתמיד לקחו".

עוד הוסיף, "יש כאן אנשים בעלי עסקים בעלי מפעלים, ולכן בגלל זה אנשים לא יצאו. אנשים חשבו שהתקשורת הישראלית והזרה משדרת פאניקה, כמו שבקורונה אמרו זה לא רציני וככה שזה יסתיים כעת. אף אחד לא חשב שכך המצב ידרדר, חשבנו שזה עניין אישי בין פוטין לזלנסקי".

אלישע סיפר, "אנחנו קמנו פתאום לבוקר של פיצוצים נוראיים, עד עכשיו אני בשוק ממה שקרה".

גם במולדובה כבר לא בטוח מספר אלישע, "רובם פונו למולדובה, וכרגע יש גם שם בעייה, מולדובה הכריזה על מצב חירום, והכל משותק. וכעת אלו שהגיעו למולדובה צריכים לצאת להונגריה, ולמדינות אחרות באיחוד האירופי. במעבר הגבול אליו הגיעו הישראלים שעתיים אח"כ החל קרב יריות. למרות שהתכוננו לפינוי לא שיערנו שנגיע לעוצמות כאלו".

למרות הכל מצהיר אלישע, "אני מאמין שעד שבת כולם יהיו במקום מבטחים. כמובן מכאן אני רוצה לנצל את הבמה ולומר תודה לשגריר ישראל באוקראינה שעושים עבודת קודש".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    מסכנים רק ניסים יעזרו